085 - 060 1441 info@basadministratie.nl
BASadministratie

Belastingaangiftes

BASadministratie is een klein administratiekantoor die met zijn tijd mee gaat. Wij werken graag in de cloud, maar hebben ook nog klanten die hun papieren administratie periodiek komen brengen. Voor al onze klanten verzorgen wij de belastingaangiftes. Hieronder staan de meest voorkomende, maar wij stellen ook geregeld inkomstenverklaringen op of maken liquiditeitsprognoses, verzorgen de salarisadministratie, geven advies of… tja eigenlijk alles wat je van een administratiekantoor kunt verwachten!

Vrijblijvend een offerte ontvangen of heb je een vraag? Neem contact op!

14 + 10 =

Voor 1x of periodiek staan wij voor je klaar!

Wij spreken de Belastingdienst taal wel

Met wat kunnen wij jou helpen

Omzetbelasting:

Als ondernemer moet je aangifte van OmzetBelasting (OB) doen. De meeste ondernemers doen dit per kwartaal / 4x per jaar. Andere ondernemers kiezen ervoor of moeten dit elke maand doen en een kleine groep mag dit zelfs 1x per jaar doen.
BASadministratie helpt je hier graag bij. Wij voeren je administratie eventueel in je boekhouding in en/of controleren je administratie voordat wij de OB aangifte verzorgen. Door het periodiek controleren van je administratie blijft deze up-to-date en kun je meestal gemakkelijk onze vragen beantwoorden.

Inkomstenbelasting:

Een IB-ondernemer / eenmanszaak / ZZP’er geeft door middels van de InkomstenBelasting (IB) aangifte zijn jaarcijfers door aan de Belastingdienst. Vanuit een boekhouding nemen wij de jaarcijfers van de onderneming over en zorgen we voor een goede aansluiting op voorgaande jaren. Via onze IB-checklist kun je eenvoudig alle benodigde stukken verzamelen en bij ons aanleveren.
Als eenmanszaak betaal je de IB achteraf! Zorg er dus wel voor dat je een gedeelte van je omzet reserveert voor de (in augustus het opvolgende jaar) te betalen IB. Loop je al een aantal jaren achter met het doen van jouw IB-aangifte? Zorg er dan voor dat je zo snel mogelijk inzicht krijgt, aangifte doet en vooral duidelijkheid voor jezelf krijgt. In sommige gevallen zal je zelfs geld terug krijgen van de Belastingdienst, dat wil je dan toch zo snel mogelijk ontvangen.

Vennootschapsbelasting:

Besloten Vennootschappen / BV’s moeten de jaarcijfers via de Vennootschapsbelasting (VPB) aangifte doorgeven. Over de winst betalen ze de VPB van meestal 20% van de winst. De VPB is niet alleen voor het betalen van deze belasting. Het is er ook voor om de overheid inzicht te geven in de activiteiten van je bedrijf. Hierdoor kan o.a. fraude bestreden worden. Tevens kan een BV een ander bedrijf hebben overgenomen of een kostbare machine hebben gekocht en/of een langdurige lening zijn aangegaan. Deze gebeurtenissen hebben effecten op de balans, liquiditeit en financiële status van een bedrijf en de economie in het algemeen.

Loonbelasting (Sociale lasten, LoonHeffing):

Wanneer je personeel in dienst hebt moet je een salarisadministratie voeren. Wij verzorgen dit via ons label: SimpeleLoonstrook.nl. Naast het salaris (nettoloon) dat je aan de medewerker moet betalen moet je ook LoonHeffing (LH) aan de Belastingdienst betalen. LH bestaat uit het verschil tussen het bruto- en nettoloon + het werkgeversdeel. Dit bedrag moet je aan de Belastingdienst betalen en hier betaalt de overheid o.a. de WW (WerkloosheidWet) van.
Als Directeur Groot Aandeelhouder (DGA) van een BV moet je ook een salarisadministratie voeren. Omdat je geen recht hebt op WW, hoef je deze kosten ook niet te betalen. In onze software worden de heffingen die voor een DGA van toepassing zijn netjes verwerkt.